top of page

JULI

JUNI

MEI

APRIL

MAART

FEBRUARI

JANUARI

DECEMBER

NOVEMBER

SEPTEMBER

OKTOBER

AUGUSTUS

SEIZOEN 23/24

MOUNA LAROUSSI

Waanzien

MOUNA LAROUSSI

cabaret

“MET HAAR INDRUKWEKKENDE MIX VAN FYSIEK SPEL, DANS, EN CABARET BENADRUKT ZE HET BELANG VAN NAAR ELKAAR KIJKEN.”

Theaterkrant

“LAROUSSI SPEELT EEN DUIZELINGWEKKENDE SCÈNE SCHIJNBAAR MOEITELOOS UIT. WAT EEN PERFORMER.”

Parool

“MOUNA LAROUSSI IS CHARLIE CHAPLIN EN IGONE DE JONGH INEEN.”

Parool

Mouna gaat het in haar nieuwe voorstelling Waanzien hebben over kijken, zien en gezien worden, door een bril kijken, begluren, wegkijken en in de gaten houden. We zien elkaar misschien nog wel, maar we kijken vaak niet verder dan onze neus lang is. En als we niet meteen snappen wat we zien, kijken we alsof we water zien branden. We zetten onze oogkleppen op. Kijken elkaar met de nek aan. En vergroten zo onze blinde vlek.


Of we kijken elkaar juist op de vingers, houden een oogje in het zeil. Omdat we door een gekleurde bril kijken. Tot we uiteindelijk groen- en geel zien. Omdat we elkaar het licht in de ogen niet gunnen. En dan raken we even zo verblind, dat we dingen zien die er helemaal niet zijn.


Mouna laat zien dat al dat kijken kan leiden tot hilarische misverstanden. Maar ook dat we misschien te vaak wegkijken en elkaar daardoor uit het oog verliezen. Ze pleit ervoor elkaar liefdevol in de gaten te houden. Want je weet: uit het oog, uit het hart.


Waanzien is de derde solovoorstelling van Mouna Laroussi: Vrouw. Moeder. Echtgenote. Ondernemer. Én iemand met een bi-culturele achtergrond. Mouna moet in het dagelijks leven door heel wat brillen kijken. In Waanzien nemen Mouna met haar alterego Fatima en een bont gezelschap aan karakters verschillende onderwerpen als het vluchtelingendebat, opvoeding, migratie, integratie, discriminatie en emancipatie eens goed onder de loep. Dit alles in een multidisciplinaire vorm met dans, beweging en theater.


Waanzien ontroert, maakt je aan het lachen en bovenal… verbindt.

CONCEPT, SPEL EN CHOREOGRAFIE: MOUNA LAROUSSI
REGIE EN PROJECTIE: TITUS TIEL GROENESTEGE
DECOR: DE MAN MET DE HAMER
LICHTOTWERP: BENNO BARENDS
KOSTUUM EN REKWISIETEN: TIMO ARLING
PUBLICITEITSBEELD: SCALA PHOTOGRAPHY
SCENEFOTOGRAFIE: RICHARD BEUKELAAR
PRODUCTIE, MARKETING EN PUBLICITEIT: THEATERBUREAU DE MANNEN

CONCEPT, SPEL EN CHOREOGRAFIE: MOUNA LAROUSSI
REGIE EN PROJECTIE: TITUS TIEL GROENESTEGE
DECOR: DE MAN MET DE HAMER
LICHTOTWERP: BENNO BARENDS
KOSTUUM EN REKWISIETEN: TIMO ARLING
PUBLICITEITSBEELD: SCALA PHOTOGRAPHY
SCENEFOTOGRAFIE: RICHARD BEUKELAAR
PRODUCTIE, MARKETING EN PUBLICITEIT: THEATERBUREAU DE MANNEN

Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door:

Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door:

SPEELLIJST

Invalid Date

KAARTEN
MOUNA LAROUSSI
MOUNA LAROUSSI

DOWNLOADS

MOUNA LAROUSSI
technische lijst

PUBLICITEIT

TECHNIEK

Fotograaf: Richard Beukelaar

Promovideo en aftermovie première

Fotograaf: Scala Photography

Social media beelden

SEIZOEN 23/24

cabaret

MOUNA LAROUSSI

Waanzien

MOUNA LAROUSSI

“MET HAAR INDRUKWEKKENDE MIX VAN FYSIEK SPEL, DANS, EN CABARET BENADRUKT ZE HET BELANG VAN NAAR ELKAAR KIJKEN.”

Theaterkrant

“LAROUSSI SPEELT EEN DUIZELINGWEKKENDE SCÈNE SCHIJNBAAR MOEITELOOS UIT. WAT EEN PERFORMER.”

Parool

“MOUNA LAROUSSI IS CHARLIE CHAPLIN EN IGONE DE JONGH INEEN.”

Parool

Mouna gaat het in haar nieuwe voorstelling Waanzien hebben over kijken, zien en gezien worden, door een bril kijken, begluren, wegkijken en in de gaten houden. We zien elkaar misschien nog wel, maar we kijken vaak niet verder dan onze neus lang is. En als we niet meteen snappen wat we zien, kijken we alsof we water zien branden. We zetten onze oogkleppen op. Kijken elkaar met de nek aan. En vergroten zo onze blinde vlek.


Of we kijken elkaar juist op de vingers, houden een oogje in het zeil. Omdat we door een gekleurde bril kijken. Tot we uiteindelijk groen- en geel zien. Omdat we elkaar het licht in de ogen niet gunnen. En dan raken we even zo verblind, dat we dingen zien die er helemaal niet zijn.


Mouna laat zien dat al dat kijken kan leiden tot hilarische misverstanden. Maar ook dat we misschien te vaak wegkijken en elkaar daardoor uit het oog verliezen. Ze pleit ervoor elkaar liefdevol in de gaten te houden. Want je weet: uit het oog, uit het hart.


Waanzien is de derde solovoorstelling van Mouna Laroussi: Vrouw. Moeder. Echtgenote. Ondernemer. Én iemand met een bi-culturele achtergrond. Mouna moet in het dagelijks leven door heel wat brillen kijken. In Waanzien nemen Mouna met haar alterego Fatima en een bont gezelschap aan karakters verschillende onderwerpen als het vluchtelingendebat, opvoeding, migratie, integratie, discriminatie en emancipatie eens goed onder de loep. Dit alles in een multidisciplinaire vorm met dans, beweging en theater.


Waanzien ontroert, maakt je aan het lachen en bovenal… verbindt.

Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door:

CONCEPT, SPEL EN CHOREOGRAFIE: MOUNA LAROUSSI
REGIE EN PROJECTIE: TITUS TIEL GROENESTEGE
DECOR: DE MAN MET DE HAMER
LICHTOTWERP: BENNO BARENDS
KOSTUUM EN REKWISIETEN: TIMO ARLING
PUBLICITEITSBEELD: SCALA PHOTOGRAPHY
SCENEFOTOGRAFIE: RICHARD BEUKELAAR
PRODUCTIE, MARKETING EN PUBLICITEIT: THEATERBUREAU DE MANNEN

CONCEPT, SPEL EN CHOREOGRAFIE: MOUNA LAROUSSI
REGIE EN PROJECTIE: TITUS TIEL GROENESTEGE
DECOR: DE MAN MET DE HAMER
LICHTOTWERP: BENNO BARENDS
KOSTUUM EN REKWISIETEN: TIMO ARLING
PUBLICITEITSBEELD: SCALA PHOTOGRAPHY
SCENEFOTOGRAFIE: RICHARD BEUKELAAR
PRODUCTIE, MARKETING EN PUBLICITEIT: THEATERBUREAU DE MANNEN

MOUNA LAROUSSI
MOUNA LAROUSSI
MOUNA LAROUSSI
MOUNA LAROUSSI
MOUNA LAROUSSI

PUBLICITEIT

TECHNIEK

Fotograaf: Richard Beukelaar

Promovideo en aftermovie première

Fotograaf: Scala Photography

Social media beelden

SEIZOEN 23/24

MOUNA LAROUSSI

Waanzien

MOUNA LAROUSSI

cabaret

bottom of page